شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته ‌دوشنبه 12 آبان 1399/ شماره 154
دلار به مسیر صعودی برگشت، تأثیر افزایش دلار بر بازار، عبور میانگین ماهانه دلار نیمایی از مرز 25 هزار و 400 تومان، دلارِ قیمت های پایه در حال بازنگری و ...
پست های رادیویی مرتبط:

پدلار به مسیر صعودی برگشت
دلار صرافی بعد از اینکه دیروز با 330 تومان افزایش، به مسیر صعودی برگشت، امروز هم به تعقیب دلار در بازار آزاد ادامه داد و تا لحظه تنظیم این گزارش، با هزار و 40 تومان افزایش و عبور از مرز 28 هزار، به 28 هزار و 240 تومان رسید. افزایش هزار و 40 تومانی دلار صرافی در حالی بود که در بازار آزاد، دلار تا 29 هزار و 200 تومان هم پیش رفت.

تأثیر افزایش دلار بر بازار
گروه های نایلون و نایلکس، سریع ترین واکنش ها را همیشه به دلار نشان می دهند و قیمت های گریدهای مصرفی این گروه، افزایش قابل توجهی داشت. سنگین اکستروژن هم امروز افزایش چشمگیری پیدا کرد و در مقابل، قیمت پی وی سی ها و پت های بطری عمدتا بدون تغییر و یا کاهش بسیار کمی داشتند. پ پ های نساجی و شیمیایی هم نسبت به دیروز بین 100 تا 300 تومان افزایش قیمت داشتند.

عبور میانگین ماهانه دلار نیمایی از مرز 25 هزار و 400 تومان
بعد از صعود 719 تومانی دلار نیمایی از 5 آبان تا دیروز، امروز هم میانگین ماهانه دلار نیمایی به صعود ادامه داد و به 25 هزار و 436 تومان رسید و میزان اختلاف آن نسبت به روز گذشته به 113 تومان افزایش رسید. نکته مهم امروز، عقب نشینی میانگین روزانه دلار نیمایی به کانال 26 هزار و 100 تومان و عبور میانگین ماهانه دلار نیمایی از مرز 25 هزار و 400 تومان بود.

دلارِ قیمت های پایه در حال بازنگری
در چهل و ششمین جلسه کمیته تخصصی پتروشیمی که شنبه 10 آبان برگزار شد، پیشنهاد تغییر مبنای ارز به صورت مقدار کمتر بین میانگین ماهیانه و هفتگی ارز نیمایی، مطرح شده و قرار است در جلسه آینده‌ی این کمته، در مورد آن تصمیم نهایی گرفته شود. از 13 مهرماه، ارز نیمایی قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، از هفتگی به ماهانه تغییر کرد تا نوسانات ارز، با سرعت کمتری در قیمت های پایه اثر بگذارد. با کاهشی شدن نرخ ارز، این نگرانی ایجاد شده که روند افزایشی ارز در میانگین ماهانه، اثر دیرتری بر قیمت های پایه داشته باشد، این پیشنهاد مطرح شد که در روزهای یکشنبه، بین میانگین ماهانه و هفتگی، هر کدام پایین تر بود ملاک قیمت های پایه قرار بگیرد.

آغاز معاملات نفت و عقب نشینی به 36 دلار
قیمت نفت که معاملات هفته گذشته را با 37 دلار و 46 سنت به پایان رسانده بود، امروز و هفته‌ی جدید را نیز در همین بازه قیمت آغاز کرد. ولی در ادامه با 1 دلار و 32 سنت کاهش به 36 دلار عقب نشینی کرد. قیمت این لحظه برنت 36 دلار و 62 سنت. قیمت هر بشکه نفت آمریکا 34 دلار و 41 سنت.

88.1 درصد عرضه ها، معامله شد
امروز معاملات پ پ های نساجی و شیمیایی و گروه PVC در بورس کالا انجام شد و از 23 هزار و 367 تن، 20 هزار و 596 تن یعنی 88 درصد عرضه ها معامله شد. نکته مهم معاملات امروز کاهش رقابت های گروه پ پ نساجی و شیمیایی نسبت به هفته قبل بود.

افت 15 هزار واحدی بورس تهران
شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات امروز با 15 هزار واحد کاهش به 1 میلیون و 264 هزار عقب نشینی کرد. گفتنی است شاخص کل بازار سرمایه از 20 مرداد ماه که به بالاترین رشد و 2 میلیون و 65 هزار رسید تا امروز، 800 هزار و 581 واحد کاهش را تجربه کرده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟